חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

אמונה פשוטה בישועת ה'

אחת היסודות בדרך החסידות היא האמונה הפשוטה בקב"ה. לעומת דרך המוסר וההפחדה של היהודים הפשוטים שבה הלכו ה'מגידים' למיניהם, עודד הבעל-שם-טוב ביהודים הפשוטים את האמונה הטהורה והתמימה, לא מתוך פחד אלא מתוך שמחה ואהבת ה'.
מאמרים נוספים בנושא זה
רוח חדשה הקימה לתחיה יהדות דועכת
הבעש"ט – מייסד החסידות, ו'הצדיקים הנסתרים'
אמונה פשוטה בישועת ה'
החסידות – מה היא?
מיהו חסיד?
דימוי שגוי
ח"י באלול - יום של חיים

הדרך החדשה בעבודת ה' שגילה הבעל-שם-טוב, מייסד החסידות, היתה הכרה במעלותיו של היהודי הפשוט ובעבודת ה' מתוך שמחה.

סיפר כ"ק אדמו"ר רבי יוסף-יצחק, האדמו"ר השישי בשושלת חב"ד מוהריי"צ:

מורנו הבעל-שם-טוב, כשהיה בן עשר, כבר היה חבר בחברת הצדיקים הנסתרים. בהיותו בן שבע עשרה הייתה דרכו בקודש לבקר בכפרים ובעיירות ולחזק את לבותיהם של אחינו בני ישראל באמונת ה'. הבעל-שם-טוב היה מתהלך כשהוא לבוש בבגד עליון שחציו פרווה, כמו פשוטי אנשי היישובים.

פעם הגיע הבעל-שם-טוב ליישוב יהודי שאנשיו התעסקו בעבודת האדמה. זה היה באמצע הקיץ ושרר שם יובש. זמן רב לא ירדו גשמים, תבואות השדה והכרם התייבשו,  הבהמות הדקות והגסות חלו במחלת הדבר, והייתה עת צרה גדולה.

אנשי היישוב היו יראי-שמים והתעוררו לשוב בתשובה. לאחר שזה לא הועיל, החליטו להביא למקום 'מגיד' שיוכיח ויעורר אותם לשוב בתשובה. הם הביאו 'מגיד' וכל אנשי היישוב התאספו בבית-הכנסת ו'המגיד' לא חסך בדברים ושפך על האנשים הפשוטים אש וגפרית, עד שהקהל פרץ בבכיות ויללות גדולות.

מורנו הבעל-שם-טוב, שנכח בבית-הכנסת וראה בצרתן של ישראל, כששמע את קולות הבכייה של האנשים והנשים, פנה אל ה'מגיד' המוכיח וקרא לעברו בקול אדיר: 'מה אתה רוצה מהיהודים האלה? היהודים הם טובים!'. והבעל-שם-טוב קרא בקול: 'יהודים! בואו נרקוד יחד ואחרי תפילת מנחה ירדו גשמים'. בהתחלה האנשים הביטו לעברו בחשד, אולי הוא אינו מאמין בה', חס ושלום, או שיצא מדעתו. אך לאחר שמורנו הבעל-שם-טוב התחיל להביא ראיות ממאמרי חז"ל לחיזוק דבריו, החלו להאזין לדברי החיזוק שלו בעניין האמונה בישועת ה'. האנשים התעוררו והתחזקו מאוד באמונת ה' ויצאו בריקוד יחד עם מורנו הבעל-שם-טוב.

באמצע הריקוד החל לרדת גשם שוטף, ומורנו הבעל-שם-טוב בירך אותם שיהיה אצלם שובע.

("ספר השיחות" ה'תש"א [בלה"ק] עמ' קיג)


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)