חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

תלמידי-ישיבות וצה"ל

כשם שיש צורך בצבא חזק שיגן על עם- ישראל מפני סכנות פיזיות, כך יש הכרח קיומי בלומדי תורה, שיישאו עבור העם כולו את הלפיד הרוחני של מורשת-ישראל, ויגנו בתורתם על העם. עם- ישראל חי לא רק על חרבו.
מאמרים נוספים בנושא
צביון יהודי כערך יסוד
להיות יהודי ודמוקרט
נישואין וגירושין על-פי ההלכה
תלמידי-ישיבות וצה"ל
מעורבות רבנים בשאלות ''פוליטיות''
שיוויון לכל?
דמוקרטיה ויהדות
מה לרמטכ"ל בוועידת רבנים
מי מבטיח את הרוב היהודי
חב"ד וציונות

צריך טנקים ומטוסים ובאותה מידה-תורה

יש המכנים את בני-הישיבות בכינוי 'משתמטים'. הביטוי הזה מקומם יותר אפילו מהתביעה לגייסם. אפשר להניח, שאנשים שלא גדלו על ברכי התורה והמצוות, עשויים להתווכח על חשיבותו של לימוד התורה. אבל האם יש אדם בר-דעת שחושב, כי בני-הישיבות בוחרים לשבת וללמוד משום שהם מחפשים חיים קלים ורוצים להשתמט ממילוי חובות?!

בני-הישיבות משקיעים מאמץ רוחני אדיר בהתמסרותם לתורה, מהשכם בבוקר ועד אמצע הליל. את מיטב שנות נעוריהם הם מקדישים לתורה ולערכיה. הם חיים בתנאים מינימליים, בצניעות מדהימה. בעלי המשפחות שביניהם מצליחים בקושי רב לקיים את משפחותיהם ברוכות-הילדים. וכל זאת מתוך אמונה בחשיבותה של התורה. לזה ייקרא 'השתמטות'?!

צריך לומר כאן, כי צורכי-הביטחון של עם-ישראל חשובים לציבור החרדי לא פחות מלכל אדם אחר בארץ. פיקוח-נפש הוא ערך עליון ביהדות, והתורה עצמה מעמידה את הביטחון בדרגת חשיבות גבוהה. עובדה היא, שבתום לימודיהם מתגייסים כל תלמידי-הישיבות לצה"ל ונושאים יחדיו בנטל הביטחוני.

ועם זאת - ודווקא מתוך ראייה כוללת של צורכי העם - יילחם הציבור הדתי בכל כוחו נגד כל מזימה לפגוע בעולם הישיבות. כשם שיש צורך בצבא חזק שיגן על עם- ישראל מפני סכנות פיזיות, כך יש הכרח קיומי בלומדי תורה, שיישאו עבור העם כולו את הלפיד הרוחני של מורשת-ישראל, ויגנו בתורתם על העם. עם- ישראל חי לא רק על חרבו. לומדי התורה הם המבטיחים את עזרת ה' ואת ייחודנו ועתידנו כעם-יהודי.


 
תגובות
5.
כל כך מרגיז שדנים כל הזמן האם חרדים מתגיסים
מאיר -15/11/11 10:56
4.
לשרית
גיא-13/05/09 17:36
3.
למגיב מספר 1
רז -13/05/09 17:30
2.
כן מתגייסים או לא?!
שרית-13/05/09 15:22
1.
שוני מהותי
lio-21/07/05 04:41

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)