חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

שנת 'הקהל'

מה זה 'הַקְהֵל'?
בזמן שבית המקדש היה קיים, אחרי שנת ה'שמיטה', התקיימה בחג-הסוכות מצוות 'הקהל'. אנשים, נשים וטף היו מתקהלים בבית המקדש ושומעים את המלך קורא פרשיות אחדות בתורה, כדי לעוררם "ליראה את ה'" ולחזקם בקיום התורה ומצוותיה.

'הקהל' בימינו - כיצד?
הרבי מליובאוויטש עורר את הציבור, בשנות 'הקהל' הקודמות, שכל יהודי ישתדל להקהיל את הציבור הקרוב אליו, אחת לשבוע או אחת לחודש, בכל זמן אפשרי, ולהשמיע באוזניו דברים המביאים ליראת-שמים, לאחדות ישראל ולהתחזקות בתורה ובמצוות, איש איש על-פי דרגתו ומצבו.

כרטיס 'הקהל' - מלאו כאן
הרבי מליובאוויטש הציע שכל מי שמוכן ליטול חלק בהגשמת הרעיון של 'הקהל',
שיחתום על 'כרטיס הקהל', כדי לבטא את מחוייבותו לכך.

שנת הקהל - תוכנה והוראותיה בדורנו
לכנס ולהקהיל יהודים - אנשים, נשים (כמובן - בנפרד) וטף, עד ל"קטני קטנים", ב"מקום" קדוש, כלומר באווירה קדושה, ולנצל את הדבר לשם התחזקות והוספה ב"ליראה את ה'" ובאחדות ישראל.


 

בזמן שבית המקדש היה קיים, אחרי שנת 'שמיטה', התקיימה בחג-הסוכות מצוות 'הקהל'. אנשים, נשים וטף היו מתקהלים בבית המקדש ושומעים את המלך קורא פרשיות אחדות בתורה, כדי לעוררם "ליראה את ה'" ולחזקם בקיום התורה ומצוותיה. המעמד היה מרשים ביותר והיו נקהלים בו לא רק פשוטי העם, אלא אפילו חכמים גדולים, למרות שידעו את כל התורה כולה. המעמד היה נשגב ומרומם ביותר, הוא הותיר רושם עמוק בנפשות כל המשתתפים - להתחזק ביראת ה' ובקיום תורתו ומצוותיו והוא ביטא את האחדות המלאה של עם ישראל.

 

אף שעדיין לא נבנה בית-המקדש השלישי ואין אנו מקיימים את מצוות 'הקהל' כפשוטה, בבית-המקדש, יכול כל אחד, בשנה זו - ה'תשס"ט, לשמש מעין 'מלך', להגשים את תוכנה הפנימי והרעיוני של מצוות 'הקהל' – לחזק את הנתונים להשפעתו ביראת-ה', בלימוד התורה ובקיום מצוותיה, מתוך אהבת ישראל ואחדות אמיתית.

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)