חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

חינוך יהודי

כדי לרוות נחת מהילדים צריך להשקיע
אין לאדם דבר יקר יותר מילדיו, ואין כמעט גבול למה שהוא מוכן לעשות לכדי שיהיו בריאים ומאושרים. מדוע דוקא בחינוך הילדים, שהוא העתיד שלנו, מסתמכים רק על בית הספר?

דברים טובים ב''חינוך של פעם''...
הילדים המתחנכים לפי העקרונות ה'ישנים' של "כבד את אביך ואת אמך" - לומדים שהורים צריכים לכבד. לא תראו אותם מרימים חלילה יד על הוריהם ומוריהם. הכבוד לזולת הוא ערך חשוב בעיניהם.

דוגמה אישית של הורים
עם כל ההשפעה שיש לבית-הספר ולחברה, הרי בסופו של דבר נוטים ילדים לחקות את הוריהם. דפוסי-ההתנהגות שראו הילדים אצל ההורים נחקקים בנפשם. זה הדבר החזק ביותר שעובר מההורים אל הילדים.

למה הנוער מסתובב במזרח ומתנסה בסמים
אין מדובר בסתם טיול אלא בחיפוש משמעות ותוכן בחיים. הרוב הגדול אינו מעלה על דעתו שבחיפושיו אחר האוצר במחוזות רחוקים הוא משאיר את האוצר הרציני ביותר - היהדות - מחוץ למסלול הטיול.



מדוע נכשלת מערכת החינוך הממלכתית בהנחלת ערכי יהדות?
מנהלי בתי-הספר הסבירו, כי למערכת הממלכתית יש קושי אובייקטיבי ללמד נושאים יהודיים, כחגים, בר- מצווה וכד', שכן המורים אינם בקיאים בחומר. לכן חייבים לאפשר לבתי"ס להזמין רבנים לספק מידע זה לילדים.

אי-אפשר ללמד יהדות בלי אמונה ונשמה
מה עדיף - ללמוד יהדות, אבל כמורשת תרבותית בלבד ולא כמקור סמכות, או שבתנאים כאלה מוטב שלא ללמוד כלל, בבחינת לא מדובשך ולא מעוקצך.

יש מורים ליהדות, רק תנו להם ללמד
המאגר היחיד של מורים במקצועות היהדות מצוי ביהדות הדתית. אלה אנשים שחונכו משחר ילדותם לאהבת המורשת, מכירים אותה היטב, חיים על-פיה והם מלאי רצון להנחילה לאחרים.

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)