חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:13 זריחה: 6:07 י' בניסן התשפ"ד, 18/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

משנתו המדינית

הרבי מליובאוויטש לא התערב בפוליטיקה, אך ביחד עם זאת הביע עמדה בנושאים אקטואליים שונים ובהם גם בתחום המדיני. הרבי עמד בקשרים הדוקים עם כל צדדי המפה הפוליטית בישראל. פוליטיקאים מימין ומשמאל באו לבקרו, והוא קיבל את כולם באהבה. יעץ, עודד, חיזק ואיחל לכולם רק טוב. עמדותיו לא הושפעו אפוא משיקולים זרים וממניעים פוליטיים, חלילה. דעותיו התאפיינו מצד אחד במקוריות, ומצד שני הן מבוססות תמיד על אדני התורה וההלכה.

הרבי לא חשש אף פעם לבטא את דעותיו, גם אם הן חרגו מהמוסכמות הרווחות. הוא גם לא נרתע מלהביע דעות לא מקובלות, אם האמין שמחובתו לומר את האמת בנושא זה.

אתה קורא היום את הדברים שאמר הרבי מליובאוויטש, במשך עשרות שנים, ואתה נדהם. ברור לך עכשיו, שמבטו על הנושאים המדיניים היוו מבט טהור וצרוף שלא הושפע מתהפוכות פולטיות בישראל ובעולם. הרבי הביט על נושאים אלה בעיניים היסטוריות מחד ומתוך תודעה מוצקת של זכויות העם היהודי, כזכויות קבועות שאינן ניתנות לערעור כתוצאה מתהפוכות פוליטיות כאלה או אחרות.

עדיין לא מאוחר להקשיב, להתעשת ולעלות על דרך המלך. דרך המוליכה לחיים בטוחים ולשלום מציאותי.
הבסיס לזכותנו על הארץ
הבעלות של בני ישראל על ארץ ישראל לגבולותיה מבוססת על ההבטחה האלוקית שנתן הקב"ה לאברהם אבינו, בכריתת ברית 'בין הבתרים'.

הבעלות נמשכת גם בגלות
למרות שאנו עדיין מצויים בגלות – כל הארץ בשלמותה שייכת לעם ישראל, מתוקף ההבטחה והשבועה האלוקית.

ארץ ישראל שייכת גם ליהודי חו"ל
ארץ ישראל שייכת ליהודים הנמצאים בחו"ל, בדיוק כפי שהיא שייכת ליהודים הנמצאים בה, מכוח הירושה שהעניק הקב"ה לאברהם אבינו. וכידוע, היורש זוכה בירושתו בכל מצב.

איש אינו בעל-הבית למסור שטחים
מחמת שאין הארץ ברשותו של איש, אף אחד לא יכול להתנהג כבעל הבית ולהחזיר אפילו שעל מארץ-ישראל לגויים.

המענה היחיד לאומות העולם
רש"י הקדוש מנחה את עם ישראל כיצד להגיב לדברי הגויים שבמהלך הדורות יטענו לבעלות על כל ארץ ישראל או חלק ממנה: "כל הארץ של הקב"ה... ברצונו נתנה להם וברצונו נתנה לנו".

אנחנו יצרנו את הבעיה הדמוגרפית
"אני מודע לכך שמליון הערבים שמתגוררים במדינה, יכולים להוות בעיה גדולה – אבל מהי האלטרנטיבה הטובה יותר - שבשטח הזה תהיה מדינה פלשתינאית עצמאית .. בטווח ירי ומלחמה עם כל הערים והכפרים בארץ? האם לא יותר טוב שאותם מליון ערבים יהיו נתונים לפיקוח המדינה?"

קל לנהל מערכת הסברה בארה"ב
"תסבירו לפני כל עם ועדה איך לטובת כל העולם צריכה להיות ארץ ישראל חזקה, כדי לא להניח לסוריה ולאירן וכיוצא בזה להתפשט, שהרי הן נגד ארה"ב לא פחות מאשר נגד ארץ ישראל, ואולי עוד יותר".

נוסח השאלה ב"משאל עם"
אם יבואו וישאלו את העם "האם אתם מוכנים לוותר על שטחים תמורת שלום?" – תהיה זו הטעיה מכוונת, כי בשאלה ה"חכמה" הזאת מכניסים כבר חצי תשובה, כאילו שהוויתור יביא לשלום.



הקו 'השפוי' מול הקו 'המיסטי'
אלו הדוגלים בנוסחה של "אף שעל" הם השפויים הרציונליים, ולעומתם, אלו שדוגלים בהחזרת שטחים הם בעלי המיסטיקה הקנאית.

הסוף יהיה שיורידו אותו מהכיסא!
ברגע שהיהודים החלו להתרפס לפני הגויים והציעו למסור להם חלקים מארץ-ישראל .. הסוף יהיה שיורידו אותו מה'כיסא', והצד שכנגד לא יהיה מוכן לקבל את השטחים.

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)