חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:13 זריחה: 6:07 י' בניסן התשפ"ד, 18/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

מדרש ואגדה לחג

למה הם באים לרקוד עם ספר- התורה?
יש איזשהו קשר בין יום-הכיפורים לשמחת-תורה שדוקא בימים אלה מתגלית האמונה כמעט אצל כל יהודי. ואכן, גדולי החסידות אמרו, שמה שמשיגים בראש- השנה וביום-הכיפורים על-ידי בכיות ותחנונים, משיגים בשמחת-תורה על-ידי שמחה וריקודים.

מחלקים עכשיו שמחה לכל ימות השנה - רק קח!
שמחת-תורה מכיל בתוכו שפע של ברכה ושמחה. גדולי החסידות אמרו, שכל הדברים שניתן להגיע אליהם בראש-השנה וביום-הכיפורים על-ידי בכי ולב נשבר, אפשר להשיגם בשמחת-תורה על-ידי דבר אחד ויחיד - שמחה וריקודים.

אחרי כל החגים חג נוסף?
"משל למלך שעשה סעודה שבעה ימים, וזימן כל בני-אדם שבמדינה בז' ימי המשתה. כיוון שעברו ז' ימי המשתה, אמר לאוהבו: כבר יצאנו ידינו מכל בני המדינה - נגלגל אני ואתה במה שתמצא".

הקב"ה מבקש: אל תיפרדו
אחרי שבעת ימי חג הסוכות, מדוע נזקקים לעוד יום - "שמיני עצרת"? לפני הפרידה והשיבה לימי החולין, מעניק לנו הקב"ה עוד יום של שמחה גדולה, כאות אהבה לעמו ישראל.

שמחה בלי מחיצות, שמחה של נשמות
כשאנו רואים את היהודי הזה מגיע בשמחת-תורה לרקוד עם ספר-התורה, זה הרגע שבו הוא מגלה את מהותו האמיתית. הוא לא היה מגיע לולא היה מרגיש שהשמחה הזאת היא גם שלו. כאן באה לידי ביטוי הנקודה היהודית שבנפשו.

שמחת-תורה בכפר-חב"ד
"אל תשאל אותי למה אני בא לכאן בכל שנה, כמו שעון. אל תבקש הסברים. לא אוכל להסביר לך זאת, אפילו לא לעצמי. אני בא לכאן כי אני יהודי. כי יש לב יהודי. כי משהו מבפנים מושך אותי לכאן".

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)