חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:12 זריחה: 6:08 ח' בניסן התשפ"ד, 16/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

תורת חב"ד

מהי החסידות?
החסידות שופכת אור חדש על התורה ומחיה את מצוותיה. בדורות האחרונים אי-אפשר להגיע לשלמות בתורה ובעבודת ה' בלי אורה המיוחד והחיות שהיא מעניקה.

למה כדאי ללמוד חסידות?
"תורת החסידות היא תרופת-פלא, שמצד אחד יש בה הכול – קבלה, חקירה, מוסר – והיא פונה הן לנשמה ולאמונה, הן לשכל, הן לרגש ולמעשה. כל אדם יכול למצוא בה את מקומו. וכל זה ללא 'תופעות-לוואי' שליליות".

לטעום מאור החסידות
רבים אינם מעלים על דעתם איזה אור מופלא ימצאו בתורת החסידות. חשוב להעביר אליהם את תחושת המתיקות והעושר הרוחני הטמונים בתורת החסידות.

"התניא" - אלוקים גדול כל-כך בספר קטן כל-כך
גדולי ישראל וצדיקי החסידות, לכל ענפיה ושבטיה, דיברו על סגולתו של ספר התניא לטעת יראת-שמים טהורה בלב האדם.

תורת חב"ד – על קצה המזלג
למי שאינו מתמצא בטרמינולוגיה של החסידות והקבלה עלול השם "חב"ד" להישמע כמליצה יפה, לכל היותר. מה פתאום, יכול אותו אדם לשאול את עצמו, בחרו להם הללו שמות כמו "חכמה, בינה. דעת"?... אך למעשה, בלכסיקון החסידי-קבלי השם הזה הוא מובן מאליו ופשוט ביותר.

שבעה רועים, שבעה מעיינות
שבעה רועים קמו לחסידות חב"ד. כל אחד ואחד מהם הרחיב ופיתח יותר את ענייני החסידות. הנשיא השביעי, הרבי מליובאוויטש, הביא את אור החסידות להרחבה ולהעמקה שאין להן אח ורע.

להתחמם ולהתקשט
תורת החסידות צוללת כידוע למעמקים נסתרים ביותר בידיעת והבנת האלוקות והמאור הפנימי של התורה. להבנת הרבדים העמוקים בחסידות נעשה שימוש נרחב במשלים. את הצורך בלימוד החסידות למדנו ממשל הפחם והפנינים.

בין קבלה לחסידות
בדורנו נפוצה תופעת לימוד ספרי קבלה, דבר שרוב ציבור לומדי התורה בכל הדורות נמנע ממנו. רק בעלי סגולות הבנה יחודיות עסקו בלימוד ספרי הקבלה. כיום ניתן וצריך ללמוד את פנימיות התורה בדרך המוארת והסלולה של חסידות חב"ד.

הגיגים ואמרות אודות עניינה של החסידות

אחת הסגולות המופלאות של ספר התניא, ספר היסוד של חסידות חב"ד  – שבה אפשר להיווכח בעליל – היא חיזוק האמונה בלב האדם. ידוע אצל חסידים, כי מי שסובל מספקות ומפקפוקים בענייני אמונה, סגולתו ללמוד בספר התניא. אין הכרח שימצא תשובות שכליות לכל ספקותיו, אבל אמונתו תתחזק והפקפוקים ייעלמו. כי בכך כוחו הגדול של הספר – הוא מעורר את הנשמה האלוקית שבקרבנו ומלהיט את שלהבת האמונה.

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)