חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

דף הבית > חדשות
המהפכה עדיין כאן

שליחי חב"ד הם בעלי משפחות המתגוררים, לעיתים לבדם, בתוך סביבה זרה ומפיצים את אור היהדות בקהילה היהודית או בקרב מטיילים ואנשי עסקים. אחת בשנה הם מתכנסים לפחות משבוע של "שבת אחים גם יחד" בחצרו של הרבי מליובאוויטש.

צילומים: שניאור שיף, ברוך עזאגווי - COL. באדיבות המערכת
כ"ז באלול התשע"ה (09/11/15) 

אלפי שליחי חב"ד מכל העולם סיימו את ההתכנסות השנתית שלהם בניו-יורק, שנחתם בערב גלה מפואר שהתקיים אמש (ראשון) במסוף הטרמינל הימי בדרום ברוקלין.

ההתכנסות השנתית, המכונה "כנס השלוחים העולמי", מתקיימת כבר כמעט שלושים שנה. נוטלים בה חלק שליחי חב"ד המפעילים בתי חב"ד בעולם כולו – במזרח הרחוק, בארץ, באוסטרליה, באירופה, באפריקה, באסיה ובאמריקה.

שליחי חב"ד הם בעלי משפחות המתגוררים, לעיתים לבדם, בתוך סביבה זרה ומפיצים את אור היהדות בקהילה היהודית או בקרב מטיילים ואנשי עסקים. אחת בשנה הם מתכנסים לפחות משבוע של "שבת אחים גם יחד" בחצרו של הרבי מליובאוויטש.

אחד מרגעי השיא של הכינוס הוא העלייה המשותפת ל'ציון' קברו של הרבי, 'האוהל', בבית העלמין היהודי בניו-יורק. שם מקריאים בפומבי "פדיון נפש כללי" שבו מוזכרים השליחים ופעולותיהם, תוך בקשת ברכות להצלחת פעילותם.

ביתר הימים מתקיימות סדנאות מקצועיות במגוון נושאים, דיונים והתייעצויות הדדיות. בבוקר היום האחרון מתרכזים ה'שלוחים' לתמונה קבוצתית בחזית בית המדרש של הרבי מליובאוויטש – בית מס' 770 בשדרות איסטרען-פארקווי שבברוקלין, ניו-יורק.

ב'בנקט' – ערב הגלה החותם את ההתכנסות, שודרה ברכתו המצולמת של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשליחים. "יצרתם מסורת מבורכת", אמר ראש הממשלה, "בסוף הכנס מתקבצים כל השלוחים לתמונה משותפת ומסכמת. אני מאוד נהנה להתבונן בתמונה הזו. עליה נאמר, 'תמונה אחת שווה אלף מילים'. מצד אחד הפגנת עוצמה רוחנית ואחדות פנימית, ומן הצד השני נכונות והתלהבות להמשיך את הוראות הרבי להפצת היהדות לכל יהודי בכל מקום בעולם".

נתניהו הוסיף: "פעילותו של השליח המקומי של חב"ד מעניקה תחושה של בית לכל ישראלי ויהודי, ללא תנאי או בקשת תמורה. אתם מקיימים את צו חכמתנו – אהבת חינם לכל יהודי באשר הוא יהודי".

ב'בנקט' נשא דברים גם הראשון-לציון ורבה של ירושלים, הרב שלמה עמאר. רגע מרגש במיוחד נרשם כאשר הילד מוישי הולצברג, בנם של השלוחים במומבאי הרב גבי ורבקי ז"ל, שנרצחו במתקפת הטרור בעיר בסוף שנת 2008, קרא פרק תהילים. כזכור, מוישי הקטן ניצל בנס מן התופת בידי המטפלת ההודית סנדרה סמואל.

כנס השלוחים הנוכחי, שמניין משתתפיו הגיע לשיא, מייצג את המשכיות המהפכה של תנועת השליחות, גם 21 שנים לאחר 'ג' תמוז' – היום שבו 'נסתלק' הרבי מעמנו. ולמרות זאת, אלפי השליחים ותומכיהם מייצגים את המשכיות נוכחותו הרוחנית כאן, יותר מתמיד.

 

 


 

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)