חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

דף הבית > חדשות
34 פעמים סיימו, אבל השמחה גדולה

עבור רבים מהבאים זו כבר מסורת ארוכת שנים. מאז ייסד הרבי את 'תקנת הרמב"ם', הם עולים מידי שנה לקברו של הרמב"ם ולומדים יחד את ההלכות האחרונות בספר 'שופטים', ומתחילים את לימוד תרי"ג המצוות מחדש, מספר 'המדע'.


צילומים: מגה
י"ג בכסליו התשע"ו (25/11/15) 

קהל רב מכל רחבי הארץ השתתף בחגיגת סיום המחזור הל"ד בלימוד הרמב"ם והתחלת המחזור הל"ה  בספרי "היד החזקה" לרמב"ם שהתקיימה בעיה"ק טבריה.

חגיגת הסיום מאורגנת כמיטב המסורת על ידי מטה לימוד הרמב"ם היומי שבצעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב.

החגיגה הסיום נפתחה ליד 'ציון' הרמב"ם בטבריה באמירת פרקי תהילים, ולאחר מכן כובדו רבנים בלימוד ההלכות האחרונות בהלכות 'מלכים' שבסיום ספר שופטים, הספר האחרון בספרי ה'יד החזקה' לרמב"ם.

הרב מרדכי ביסטריצקי רב קהילת חב"ד בצפת ערך סיום על מחזור ל"ד בלימוד הרמב"ם, ומיד לאחר מכן נפתח הלימוד בהלכות הראשונות של מחזור הלימוד החדש הרמב"ם.
לאחר מכן פנה הקהל לשלב השני של החגיגה שהתקיים באולם 'יד שטרית' שבעיר.

באירוע נטלו חלק משפיעים, שליחי חב"ד, רבנים, אישי ציבור ולומדי הרמב"ם מכל רחבי הארץ. את שרביט ההנחיה נטל המנחה והמחנך הוותיק, הרב נפתלי רוט, שלאחר דברי פתיחה, עורר מדברי הרבי מליבאווטש על עניין ומעלת הלימוד היומי ספר הרמב"ם,  ועל החשיבות של הסיומים ברוב פאר והדר.

עבור רבים מהבאים זו כבר מסורת ארוכת שנים. מאז ייסד הרבי את 'תקנת הרמב"ם', הם עולים מידי שנה לקברו של הרמב"ם ולומדים יחד את ההלכות האחרונות בספר 'שופטים', ומתחילים את לימוד תרי"ג המצוות מחדש, מספר 'המדע'.

ההתרגשות שלהם מובנת: 'משנה תורה' הוא החיבור הפסיקתי היחיד שעוסק בכל תרי"ג (613) המצוות.. כך, באמצעות לימוד יומי של שלושה פרקים, הלומד רוכש ידע על כל התורה כולה בתוך שנה.

מטה הרמב"ם היומי בצעירי חב"ד הוציא לאור מורה- שיעור למחזור הלימוד החדש במתכונות שונות שחולק לכל המשתתפים, וניתן להשיגו במוקדי חב"ד ברחבי הארץ.

 


 

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)